BAKALIM ÇOCUKLAR KORUNUM KAZANABİLMİŞLER Mİ??



Korunum ilkesi ile ilgili 1 kız, 1 erkek olmak üzere 2 çocuk ile çalışıp, bu çalışmamızı kaydettiğimiz videomuzu sizlerle paylaştık. Videoyu izleyerek çalışmamızı inceleyebilirsiniz :)




Bu çalışmamızda üst kısımda da belirttiğimiz gibi 1 kız ve 1 erkek olmak üzere toplam 2 çocuk ile çalıştık. Çalıştığımız çocuklardan kız çocuk 58 aylık, erkek çocuk ise  62 aylıktı. Bu çocuklarla ilk olarak Sıvı Korunumu deneyini inceledik. Bu deneyde ilk olarak iki adet kısa ve geniş bardağa eşit miktarlarda su doldurduk ve bu bardaklardaki su miktarlarının aynı olup olmadığını çocuklara sorduk. Daha sonra bir bardaktaki suyu uzun ve dar bardağa aktardık ve kısa ve geniş bardaktaki su ile uzun ve dar bardaktaki su miktarının eşit olup olmadığını sorduk. Çocukların ikisi de suyu uzun ve dar bardağa aktarınca su miktarının arttığını belirttiler. Bu da bize çocukların henüz sıvı korunumunu kazanamadıklarını gösterdi.

İkinci olarak çocuklarla Madde Korunumu deneyini inceledik.  Bu deneyimizin içeriğinde ise iki kutu oyun hamurumuz vardı. Bu oyun hamurlarını çocuktan yuvarlak hale getirmesini istedik ve daha sonra bu iki toptaki oyun hamuru miktarının aynı olup olmadığını onlara sorduk. Çocuklar iki topa da aynı miktarda dediler fakat bir toptaki oyun hamurunu yassı ve uzun hale getirince çocuklardan birisi yuvarlak olana çok dedi, diğeri ise yassı ve uzun olana çok dedi. Bu durumda çocukların madde korunumunu da kazanamamış olduklarını görmüş olduk.

,Son olarak da çocuklarla Sayı Korunumu deneyini inceledik. Bu deneyde 10 adet sarı küp, 10 adet mor küp kullandık. Bu küpleri ilk olarak 5'er tane alt alta eşit hizada dizdik ve çocuklara iki sıradaki küp sayısının eşit olup olmadığını sorduk. Çocuklardan 'evet' cevabı aldıktan sonra bir sıradaki küplerin aralarını biraz açarak bu iki sıradaki küp sayısının eşit olup olmadığı sorusunu onlara yönelttik. Çocuklardan biri arası açılan küplerin sayısının azaldığını söylerken diğeri, arası açılan küplerin sayısının fazlalaştığını belirtti. Bu durumda da çocukların sayı korunumunu kazanamadıklarını gözlemlemiş olduk.

Yaptığımız bu deneyde çocukların yaklaşık 4-5 yaşındayken (48-60 aylık) henüz sıvı, madde ya da sayı korunumunu kazanamadıklarını gözlemledik. Çocuklar eşit miktardaki nesnelerin yeri, şekli veya konumu değiştiğinde miktarlarının da değiştiğini zannediyorlar. Piaget de çocukların 7 yaşından sonra korunumu kazanabildiklerini savunuyordu. Biz de bu incelememiz sonucunda Piaget'in görüşlerine uygun bir deney yaptığımızı gözlemledik. 

Deney videomuza sayfanın başına giderek ulaşabilir ve videomuzu izleyerek siz de 'çocuklarda korunum ilkesinin kazanımı' hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Ayrıca farklı görüşleriniz ya da videomuz ve yazılarımız hakkında yorumlarınız varsa yorum kısmında belirtebilirsiniz :)

Yorumlar

  1. Korunum videosunu çekerken kullandığınız mataryeller uygundu,bardakta işaretleme yapmanız içine koyduğunuz sıvının eşit olduğunu göstermesi açısından iyiydi.

    YanıtlaSil
  2. Piagetin korunum ilkesi dogrultusunda yapmış oldugunuz bu deney sonucu çocukların korunum ilkesini(maddde korunumu,sıvı korunumu,sayı korunumu)kazanamadıgını gösterdiniz.teşekkürler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

PEKİ BİZ ŞİMDİ BU RENKLİ ÇUBUKLARLA NE YAPACAĞIZ??

BİZDEN SİZE ÇOCUKLAR İÇİN BİR ÇİZGİ FİLM ÖNERİSİ ♠ EGE İLE GAGA