ARAŞTIRDIK, BULDUK VE BİR MAKALE İNCELEDİK!!




Makaleyi okumak ve incelemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz. :)


https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/1758-published.pdf&ved=2ahUKEwiA-sXHzublAhXXPsAKHQ-OCJIQFjAAegQIAxAB&usg=AOvVaw2bEJ0ejJRWL_cBSCoJgUtd


Öncelikle incelediğimiz makaleyi henüz okumadıysanız sizlere makale hakkında biraz bilgi verelim.
Bizim incelediğimiz makale "5-6 Yaş Çocuklarının Sayı Kavramı Becerilerinin Ebeveyn ve Öğretmen Değişkenleri Açısından Yordanması" başlığı altında incelenen bir makale. Bu makalede ilişkisel tarama yöntemiyle, resmi anaokullarına, ilkokul ve ortaokullara bağlı anasınıflarına devam eden 199 çocukla, bu çocukların ebeveyniyle (199 ebeveyn) ve 100 öğretmenle çalışılmıştır. Bu çalışmanın amacı ise; ailelerin çocuklarıyla yaptıkları matematik etkinliklerinin, okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin sınıf içinde matematik etkinliklerine yer verme durumları, okul öncesi dönem matematiğine karşı tutumları ve öğretmen- çocuk ilişkilerinin 5-6 yaş çocuklarının sayı kavramı becerilerini nasıl ve ne şekilde etkilediğini incelemektir.

Bizim bu makaleyi ele alıp  incelememizin temel nedeni, çocukların sadece sayı kavramı becerilerinin gelişmesinde değil tüm becerilerinin gelişmesinde öncelikle aile ve çevrenin, daha sonra ise okul hayatının ve öğretmen-çocuk ilişkisinin etkili olduğunu düşünmemizdir. Çocuğun gelişiminde ve öğreniminde ele alınacak bulguların geniş çerçeveli olması, bu bulgular arasında aile ve öğretmenin ne derece önemli olduğunu merak etmemiz sonucu bu makaleyi araştırmaya karar verdik.

Anne ve babaların evde çocuklarına sunduğu matematik deneyimleri ve becerileri, çocukların informal matematik öğrenmeleri üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Aileleriyle evde matematik içerikli etkinlikler yapan çocukların sayı kavramı dahil olmak üzere tüm matematik becerilerinin, aileleriyle daha az matematik etkinlikleri yapan çocukların kazandığı becerilerden daha yüksek olduğu ve sonraki matematik becerilerini olumlu yönde etkilediği saptanmıştır. Ayrıca ailelerin eğitim etkinliklerine katılımının ve evde yapılan etkinliklerin çocukların gelişimine olumlu katkısının olduğunu belirten araştırmalar, bu araştırma bulgusunu desteklemektedir.

Çocuğun eğitiminde önemli yeri olan aile ve okulun birbirinden bağımsız olmaması gerekmektedir. Birbirinden bağımsız olması durumunda istenilen başarının elde edilmesi zorlaşmaktadır.  Öğretmenler düzenledikleri aile katılımı etkinlikleri ile ailelerin çocuklarının sayı kavramı ve diğer matematik becerilerini desteklemelerini arttırabilirler.

Sınıflarında daha fazla matematik etkinlikleri yapılan çocukların sayı kavramı becerilerinin, sınıflarında daha az matematik etkinlikleri yapılan çocukların sayı kavramı becerilerine göre daha yüksek ve gelişmiş olduğu saptanmıştır.  Zengin öğrenme faaliyetleri sunmanın matematiksel becerileri desteklediği ortaya çıkmıştır.

Öğretmenleri ile çatışma yaşayan çocukların sayı  kavramı becerilerinin çatışma yaşamayanlara göre daha düşük olduğu gözlemlenmiştir.

Çalışmanın bu sonuçlarından hareketle, okul öncesi eğitimi öğretmenlerine erken matematik eğitimi, aktif öğrenme, kişiler arası iletişim ve aile katılımı ile ilgili verilecek hizmet içi eğitim seminerlerinin öğretmenlerin bu konulardaki becerilerini arttırabileceği düşünülmektedir.


Bizim incelediğimiz makale genel olarak bu araştırma bulgularını içeriyor. Daha ayrıntılı bilgiler ve bulguların sonuçları için sayfanın başında verdiğimiz linke tıklayarak makalenin tamamına ulaşabilir ve makaleyi inceleyebilirsiniz. Farklı düşünceleriniz ve yorumlarınız varsa yorum kısmında düşüncelerinizi belirtebilirsiniz :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PEKİ BİZ ŞİMDİ BU RENKLİ ÇUBUKLARLA NE YAPACAĞIZ??

BAKALIM ÇOCUKLAR KORUNUM KAZANABİLMİŞLER Mİ??

BİZDEN SİZE ÇOCUKLAR İÇİN BİR ÇİZGİ FİLM ÖNERİSİ ♠ EGE İLE GAGA