ÇOCUKLARA BÖLME İŞLEMİNİ NASIL GÖSTEREBİLİRİZ?
BÖLME İŞLEMİ İLE İLGİLİ OLUŞTURDUĞUMUZ ETKİNLİĞİMİZ
Öncelikle en küçük tabaklardan elimizde 3 tane plastik tabak vardır. Bu tabaklardan birini bütün olarak, ikincisini 2 eş parçaya bölerek, üçüncü tabağı ise 4 eş parçaya böldük. daha iyi anlaşılması için fotoğrafladık. Gelin şimdi fotoğraflara bakalım.
İlk olarak bütünü açıklamak için tabağı hiç kesmeden tüm şekilde üzerine 4 tane bant yerleştirdik. 4 sayısını seçmemizin sebebi ise bir sonraki adımda kullanacağımız çeyrek ile ilgili olmasıydı. Yani çeyrek dediğimiz parçaların 4 tanesinin birleştirildikten sonra bütüne ulaşması olarak açıklayabiliriz.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
İkinci olarak bir tabağı 2 eş parçaya böldük ve bu şekillerle yarım kavramını anlatmak istedik. bu tabaklarda da fotoğrafta görüldüğü üzere 4 renkli bant kullandık. aynı şekilde bütün ile ilişkilendirilmesinde kolaylık sağlamaya çalıştık.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Son fotoğrafta kullandığımız tabakları bir arada göstermek istedik. Parçalar ve bütün fotoğraftaki gibiydiler.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Materyalimiz
Bir sonraki materyalimizde 2 aşamalı bir problem oluşturmaya çalıştık . En büyük tabağın kenarlarında yaprak desenleri vardı. Öncelik olarak planımızda problemimizi oluşturduk daha sonrasında çiçek ve buket kavramlarını ekledik ve problemi somutlaştırmaya çalıştık.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Biz bu yaprakların üzerine birer çiçek çizdik ve böyle kullandık. 10 tane çiçek kestik. Çiçek sayısı 10'dan fazla olabilirdi fakat biz basit düzeyde tutmak istedik. Sayı arttıkça karmaşıklık oluşmaması için 10' u seçtik.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daha sonrasında bir bu tabağın orta kısmını atmadık ve buket için kullandık. Tabağın orta kısmına elimizdeki kalemlerle buket çizdik.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gelelim 1. aşamadaki problemimize: Elif bugün büyükannesine gidecekti. Giderken büyükannesine bir buket çiçek almak istedi ve bir çiçekçiye girdi. Çiçekçinin elinde 3 tane çiçek vardı ve bir buket için 10 tane çiçeğe ihtiyacı vardı. Çiçekçinin 10 çiçekli buketi oluşturabilmesi için kaç tane daha çiçek eklemesi gerekir?
2. aşamadaki problemimiz ise şu şekilde: Çiçekçi toplamda 10 tane çiçekle bir buket oluşturmuştur ve buketi Elif'e verir. Fakat Elif'in aklına o sırada dedesi de gelir. Çiçekçiden dedesine de bir buket daha yapmasını ister. Çiçekçi elinde başka hiç çiçek kalmadığını söyler. eğer isterse büyükannesi için hazırladığı buketten bir buket daha oluşturabileceğini söyler. Çiçekçinin 10 çiçekli buketten eşit sayıda çiçekten oluşan 2 buket oluşturabilmesi için her iki bukete kaçar tane çiçek koyması gerekmektedir?
Yorumlar
Yorum Gönder