BİRLİKTE ŞARKI SÖYLEMEYE, SONRA DA OYUN OYNAMAYA VAR MISINIZ??

ŞARKI VE OYUN 

ŞARKIMIZ : Dinlemek için linke tıklayabilirsiniz. :)
 https://youtu.be/reK-n3IHpOY

Biz bu şarkıyı çocuğa rakamları ritmik saymayı ve sayıların gösterimini öğrettiği için seçtik. Ayrıca şarkıda geçen çizgi film karakteri de bu dönemde genel olarak çocukların çok izlediği bir karakter ve bunun da çocuğun dikkatini çekeceğini düşündük. Yani herhangi bir zamanda yaygın olan ve çocukların dikkatini çeken bir karakter kullanırsak çocuğun ilgisinden dolayı daha dikkatli dinleyeceğini ve istekli bir şekilde matematikle ilgili herhangi bir şeyi öğreneceğini düşündük. Şarkıda rakamları öğretirken aynı zamanda çocuğa yönlendirmelerde bulunması ve sorular sorarak yanıtlamaya teşvik etmesi de bu şarkıyı seçmemizin nedenlerinden biriydi.Örneğin ; "işte 4, üşüyorsan üstünü ört", "işte 5,işte 6 ,ne kaldı? " gibi sorular ve yönlendirmeler bulunuyor. Amacımız rakamları sayma konusunu eğlenceli hale getirmekti. Derste işlediğimiz üzere sayıların  ilk olarak 1'den 5'e kadar sonrasında 6'dan 9'a kadar öğretilmesi ve bu şarkının sayı öğretimiyle uyuşmaktaydı.


30 EKİM 2019 tarihinde bir düzenlemeye gidildi: Geçen hafta dersimiz iptal edildiği için şarkı sunumumuzu bu ders yaptık. Ders saatleri içerisinde sınıfta arkadaşlarımız ile şarkımızı paylaştık ve video kaydına aldık. 

OYUNUMUZ : Oyunumuz kağıtta ne kadar resim varsa o sayının yanına mandal takma oyunu. Biz bu oyun ile birlikte çocukların eğlenceli bir şekilde sayıları öğreneceğini düşündük. Hem sayıları öğrenebilecekleri  hem de ince motor becerilerinin gelişmesinde etkili olabilecek bir oyun tercih ettik. Oyunu hazırlarken çocukların ilgisini çekmesi için dikkat çekici hayvan resimleri çizdik ve bu resimler sayesinde resimdeki hayvanları bilmiyorsa tanıtmayı amaçladık. Bu oyunun çocukların sayıları öğrenmesinde çok faydalı olacağını düşünüyoruz. Amacımız sayıların öğretiminde somut nesneler kullanmaktı.  Sayı sayma becerisinin kazandırılmasında somut nesneler kullanmanın bu süreçte yararlı olduğunu dersimizde işlemiştik. Çocuk kaç nesne varsa karşılık olarak o sayıyı çocuk seçebilecekti.  Bu etkinlik sayma işlemi yeni öğrenen ve sayma becerisini kazanmış çocuklar ile oynanabilir. Sayma işlemini yeni öğrenen çocuklar için daha iyi olabilir, sayma becerisini kazanmış çocuklara kolay gelebilir fakat sayma becerisini kazanmış çocuklar içinde pekiştireç olabilir Sayıyı yazamayan fakat sayabilen çocuklar için öğretici olabilecek bir etkinlik.


Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Etkinlik görsel olarak çok doyurucu ve çocukların ilgisini çekebilecek şekilde düzenlenmiş. 9a kadar devam etmesinin ve ek olarak bu etkinliğin rakamlar tamamen öğretildiğinde tekrar amaçlı verilebileceği tek bir rakam öğretilirken farklı hayvan figürleriyle zenginleştirilebileceğini düşünüyoruz. Arkadaşlarımızın ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. 6 sayısı da eklenebilirdi. Yaş düzeyine göre ona kadar yapılabilir. Çocukların dikkatini çekecek görseller kullanılmış. Görseller sayesinde renk ve hayvan isimleri de pekiştirilmiş olur.

    YanıtlaSil
  4. Oyununuzun görselliği çocukların sayılarla oluşacak ilişkilerini keyifli kılacak nitelikteydi.Şarkınızın sunumu güzeldi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

PEKİ BİZ ŞİMDİ BU RENKLİ ÇUBUKLARLA NE YAPACAĞIZ??

BİZDEN SİZE ÇOCUKLAR İÇİN BİR ÇİZGİ FİLM ÖNERİSİ ♠ EGE İLE GAGA

BAKALIM ÇOCUKLAR KORUNUM KAZANABİLMİŞLER Mİ??