MATEMATİKLE ARAMIZ NASIL? MATEMATİK SERÜVENİMİZ NASIL BAŞLADI?
Bu etkinlikte ilk olarak matematiğe dair anılarımızdan bahsettik.
Çocuklara matematiği nasıl öğretebiliriz? sorusuna cevap aradık ve bir etkinlik oluşturduk. Bu etkinliğin tek materyali bir küp! Aslında her zaman ve her yerde oynanabilecek bir oyun diyebiliriz. küpün istenilen yüzündeki sayıya karşılık bir yönerge vermek yeterli olacak. Biz küpün her yüzüne farklı sayıda noktalar çizdik.her sayıya karşılık gelen farklı yönergeler oluşturduk.Bu yönergeleri oluştururken sadece sayı sayma veya matematikle ilgili kavramları hedef almadık aynı zamanda çocuk yönergeleri uygularken onun aktif olmasını hedefledik. Yani hem bilişsel gelişim alanını hemde motor becerilerini desteklemeyi hedefledik.Örneğin: 4 tane nokta olan küpün yönergesi şu şekilde, 'Şimdi ayağa kalk ve 4 adım at!' böylece çocuğun olağan hayat akışına matematiği eğlenceli hale getirmeye çalıştık.
Ödev çalışmamız ve biz
Matematik anılarımız
Çocuklar matematik hakkında ne biliyor?
Çocuklara matematiği nasıl öğretebiliriz (küp etkinliği)
25 Eylül 2019- Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi Dersi
Yorumlar
Yorum Gönder