YANSITICI GÜNLÜĞÜMÜZ 30/10/2019

YANSITICI GÜNLÜK
30 EKİM 2019
Ortak Yansıtıcı Günlüğümüz!


ŞARKIMIZ VE OYUNUMUZ

ŞARKI VE OYUN 

ŞARKIMIZ : Dinlemek için linke tıklayınız. https://youtu.be/reK-n3IHpOY
Biz bu şarkıyı çocuğa rakamları ritmik saymayı ve sayıların gösterimini öğrettiği için seçtik. Ayrıca şarkıda geçen çizgi film karakteri de bu dönemde genel olarak çocukların çok izlediği bir karakter ve bunun da çocuğun dikkatini çekeceğini düşündük. Yani herhangi bir zamanda yaygın olan ve çocukların dikkatini çeken bir karakter kullanırsak çocuğun ilgisinden dolayı daha dikkatli dinleyeceğini ve istekli bir şekilde matematikle ilgili herhangi bir şeyi öğreneceğini düşündük. Şarkıda rakamları öğretirken aynı zamanda çocuğa yönlendirmelerde bulunması ve sorular sorarak yanıtlamaya teşvik etmesi de bu şarkıyı seçmemizin nedenlerinden biriydi.Örneğin ; "işte 4, üşüyorsan üstünü ört", "işte 5,işte 6 ,ne kaldı? " gibi sorular ve yönlendirmeler bulunuyor. Amacımız rakamları sayma konusunu eğlenceli hale getirmekti. Derste işlediğimiz üzere sayıların  ilk olarak 1'den 5'e kadar sonrasında 6'dan 9'a kadar öğretilmesi ve bu şarkının sayı öğretimiyle uyuşmaktaydı.

Şarkı ile ilgili video bir önceki yayında bulunmaktadır. Şarkıyı grup arkadaşımız seslendirmiştir.

OYUNUMUZ : Oyunumuz kağıtta ne kadar resim varsa o sayının yanına mandal takma oyunu. Biz bu oyun ile birlikte çocukların eğlenceli bir şekilde sayıları öğreneceğini düşündük. Hem sayıları öğrenebilecekleri  hem de ince motor becerilerinin gelişmesinde etkili olabilecek bir oyun tercih ettik. Oyunu hazırlarken çocukların ilgisini çekmesi için dikkat çekici hayvan resimleri çizdik ve bu resimler sayesinde resimdeki hayvanları bilmiyorsa tanıtmayı amaçladık. Bu oyunun çocukların sayıları öğrenmesinde çok faydalı olacağını düşünüyoruz. Amacımız sayıların öğretiminde somut nesneler kullanmaktı.  Sayı sayma becerisinin kazandırılmasında somut nesneler kullanmanın bu süreçte yararlı olduğunu dersimizde işlemiştik. Çocuk kaç nesne varsa karşılık olarak o sayıyı çocuk seçebilecekti.  Bu etkinlik sayma işlemi yeni öğrenen ve sayma becerisini kazanmış çocuklar ile oynanabilir. Sayma işlemini yeni öğrenen çocuklar için daha iyi olabilir, sayma becerisini kazanmış çocuklara kolay gelebilir fakat sayma becerisini kazanmış çocuklar içinde pekiştireç olabilir Sayıyı yazamayan fakat sayabilen çocuklar için öğretici olabilecek bir etkinlik.








Yorumlar

  1. Oyunda kartta olan resim kadar mandal takılıyordu fakat rakamlar yerine her resim kadar nokta olabilirdi.Çocukların mandal takmaları ince motor becerilerini geliştirebilir.Şarkı çok hazırlanılmasada söyleyen arkadaşımızın ses tonu iyiydi ilgi çekiciydi. Şarkının konusuyla ilgili materyaller olabilirdi çocukların ilgisini çekmek açısından .

    YanıtlaSil
  2. Şarkı açısından görsel eksikliği vardı,destekleyici bir şeyler hazırlanabilirdi. Oyun gayet anlaşılırdı.Oyuna ek olarak;hiç resim olmayan bir kağıt hazırlanıp çocuklara 0 sayısı da verilebilirdi.Çocukların diğer resimleri kartların arasından bunu fark etmeleri kolay olabilirdi.

    YanıtlaSil
  3. Oyununuzda görsellerin yanında direk sayının yazılması çocuklar için zorlayıcı olabilir çünkü çocuk ritmik sayabiliyor olsa da sayıyı tanımıyor olabilir. Şarkınız eğlenceliydi fakat hızlıydı ve akılda kalıcı değildi.

    YanıtlaSil
  4. Şarkınız görsel olarak zenginleştirilebilirdi.Oyununuzda kullandığınız bire bir eşleme yöntemi ve somut bir nesneyle eşleme yöntemi oyununuz etkileyiciliğini arttırdı.Takılan mandallarda kartondaki renklerin aynısı olsa renk kavramı kazandırılabilirdi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

PEKİ BİZ ŞİMDİ BU RENKLİ ÇUBUKLARLA NE YAPACAĞIZ??

BİZDEN SİZE ÇOCUKLAR İÇİN BİR ÇİZGİ FİLM ÖNERİSİ ♠ EGE İLE GAGA

BAKALIM ÇOCUKLAR KORUNUM KAZANABİLMİŞLER Mİ??